понедельник, 5 октября 2015 г.

למה גור של שי-צו גזעי עולה יחסית יקר?


קודם כל נתחיל  מזה שבשלב הראשון צריך לקנות נקבת שי-צו ועדיף ברמה גבוהה עם עתיד טוב בתערוכות ועם גנטיקה טובה. המחיר של שי-צו ברמה גבוהה יכול להגיע לשש אלף שקל. אחר כך מתחילים החיסונים,החיסון הראשון שעושה בעל הגור בגיל חצי שנה זה כלבת, בערך המחיר שלו 70 שייח. המחיר של חברות במועדון לשנה זה 300 שייח. האוכל המתאים(NOW) לשי-צו, הוא שק של פחות מ- 3 קילו העולה 120 ש"ח ומספיק בערך לחודש ימים. השמפו, המרכך, והשמן בשביל לקלח את השי-צו ולשמור על פרווה נקיה וארוכה זו גם הוצאה לא קטנה, בערך 240 ש"ח שמספיקה לחודש וחצי חודשיים. שכחתי גם את חיסוני תולעת הפארק שעושים  כל 3 חודשים ועלותו של כל חיסון יחיד הוא 70 שייח.
בשביל לסגור לפחות אישורי זיווג לנקבה בתערוכות, צריך לעבור שתי תערוכות אחרי גיל שנה והנקבה צריכה לקבל לא פחות מציון טוב מאוד, אחרת היא לא מתאימה להרבעות. עדיף אבל לסגור תואר של לפחות אלופה צעירה. סדרה של אימונים לפני תערוכות של 10 שיעורים שהשי-צו שלכם תוכל להרגיש את עצמה בטוחה בזירה ולעשות את מה שנדרש ממנה עולה 1500 שייח. המחיר של השתתפות בתערוכה הוא 110 שייח כפול שתיים זה כבר 220 שייח. הבן אדם שיציג את הכלב בזירה (הנדלר) לוקח בין 50-100 שייח. התספורת וההכנה של הכלב לפני התערוכה  גם יכולה לעלות 150-200 שייח לפחות.
לקבל את האישורים להרבעה זה לא מספיק, מותר לזווג רק אחרי הייחום השלישי או יותר קרוב לגיל שנתיים. מותר לזווג רק פעם בשנה וזה נכון, כיוון שאחרת זה יכול לגרום לנזק בריאותי לנקבה, אחרי שתי זיווגים עושים שנה הפסקה. אחרי כל ההכנות צריך למצוא גם זכר מתאים, המחיר של זיווג שמשלמים לבעל הזכר הוא מחיר של גור. לשי-צו בדרך כלל נולדים בין שלוש לחמש גורים, יכול להיות שיהיה רק גור אחד. הקיסרי במקרה הסיבוך עולה בין 1200-1500 שייח. בעל הנקבה צריך לעשות לכל אחד לפחות שתי חיסונים ראשונים שכל חיסון עולה 100 שייח תכפילו את זה בשתיים וכפול שלוש גורים שזה 600 שייח. השבבים לגורים זה עוד 300 שיח, בנוסף אוכל לגורים וזה כי בעל הנקבה מחזיק אותם לפחות עד גיל חודשיים עדיף שלוש זה 500 שייח. הוצאת תעודות יחוסיין(FCI) זה עוד 150 ש"ח לכל גור.
עכשיו כל החכמולוגים שחושבים שבעלי הכלבים עם התעודות  שמגדלים עם תעודות יוחסין מרוויחים הרבה כסף שיעשו חשבון ויגידו איפה פה יש רווח?
ויטלי.



Комментариев нет:

Отправить комментарий